Събирам мнения
Събирам мнения
Преди около месец, Microsoft ми врътнаха много грозен номер и правих update по спешност на 4-5 обекта ... по час ... в работно време. И седнах да разгледам по-сериозно наличните алтернативи.
Един познат ме отвори за http://qt.nokia.com/products , което има няколко ключови предимства (работи на lin/win/mac/pda/symbian; поддържа се от nokia; не минава през неясно написана виртуална машина и т.н.).
В момента музата и свободното ми време позволяват да пренапиша Tekla на Qt (в интерес на истината ... започнал съм), от което най-сериозният бонус се очаква да бъде безпроблемната работа на Linux (с единствено изискване да има X11 сървър) със задоволителна производителност.
Мда, помня, че и едно време беше таква идеята, но бях грубо разочарован от производителността и прогреса на Mono.net и реших, че няма да го бъде. Предвид скорошната сбирка, събирам мнения за бъдещото развитие, които ще имаме и шанса да обсъдим на живо (ако има интерес/смисъл).
ПС Приемат се и идеи за модули с друго приложение (за продажби в магазин има само 3 работещи вече ) и същите потенциални плюсове
Един познат ме отвори за http://qt.nokia.com/products , което има няколко ключови предимства (работи на lin/win/mac/pda/symbian; поддържа се от nokia; не минава през неясно написана виртуална машина и т.н.).
В момента музата и свободното ми време позволяват да пренапиша Tekla на Qt (в интерес на истината ... започнал съм), от което най-сериозният бонус се очаква да бъде безпроблемната работа на Linux (с единствено изискване да има X11 сървър) със задоволителна производителност.
Мда, помня, че и едно време беше таква идеята, но бях грубо разочарован от производителността и прогреса на Mono.net и реших, че няма да го бъде. Предвид скорошната сбирка, събирам мнения за бъдещото развитие, които ще имаме и шанса да обсъдим на живо (ако има интерес/смисъл).
ПС Приемат се и идеи за модули с друго приложение (за продажби в магазин има само 3 работещи вече ) и същите потенциални плюсове
Моля ви, като прочетете тема пишете по едно мнение да не ви търся по icq/телефон после ...
Re: Събирам мнения
Аз си мисля, че това с Линукса е много добра идея и я подкрепям напълно стига в крайния вариант да е със поне еднакви възможности с тези на майкрософтския си аналог.
-
- Мнения: 1346
- Регистриран: 08-11-2004 16:57
- Име: Слав Димитров
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Събирам мнения
Ако може и да се ghost-ва цялата станция за по-лесно преинсталиране...
Re: Събирам мнения
Според мен mono е по добрия вариант, не е бавен, а и защо да се лишаваш от garbage collector-a
Re: Събирам мнения
А и забравих "не маловажното" предимство, лесно може да се пренесе в web с моно!
Re: Събирам мнения
Garbage Collector-а не е безценен. В интерес на истината - никога не съм бил привърженик на използването на неща, които не са ми под пряк контрол.. При добре обмислен source, GC е просто разход на ресурси ...
За скоростта на Mono имам нагледни наблюдения, как Tekla.exe работи в пъти по-бавно, което според мен се дължи на 1 обективен факт - MS .Net използва изключително Win Api, понеже не е предвиден за работа с други OS, а Mono се старае да си е "самодостатъчно" и да използва .net методи за възможно най-много неща, което няма как да не се отрази негативно.
Не твърдя, че .net е бавен (в интерес на истината, съвсем скромно мога да твърдя, че Tekla е сред най-оперативните модули в родината).Твърдя, че Microsoft .Net проект се нуждае от прилична преработка, за да работи правилно под mono. Може би дори от цялостно пренаписване (включително за Windows среда). В същото време mono се пише на база (цитирам) "зле описана документация" на MS .Net и изостава прилично. Липсват някои ключови елементи, поради които съм постигнал текущите резултати. Освен това, практически всеки съвременен компютър предлага >1 ядра, а нито MS .Net, нито Mono .Net предлагат богат избор от thread-safe структури (сиреч и на .Net трябва аз да си ги пиша ...).
С 2 думи - пренаписване си трябва, а Qt предлага някои ценни неща (например скорощна поддръжка на OpenGL ускорение за 2D графиката, което ще внесе допълнително бързодействие), които в .Net (особено Mono) не се планират.
Преход към web съм обмислял (особено при идването на browser-базирана OS), но трудно ще се постигне задоволителна производителност в какъвто и да е по-сериозен обект. Не е невъзможно, но виждам повече смисъл да се изгради UnrealLinux дистрибуция, от колкото да се влагат усилия в оптимизирането на Web страница.
А колкото до манията (мда, отива към мания) ми за бягане от Windows среда - все още ме гони дълбоката носталгия от времето, когато Sale, Tel, Service (и не само) изискваха просто работещ компюър за да работят, при това в среда, значително по-недостъпна за потребителски намеси. На страна оставяме и необходимите 200-300лв за операционна система (
От друга страна, ако цялостното решение е да се придържаме към Windows, нямам обективна причина да пиша втори път същия модул, но има неща, които бих пре/до/разработил и с оглед "бъдещето" - крайно време е да зарежа .Net 2.0, който рано или късно ще бъде изоставен.
Поне така виждам нещата аз. Темата е поставена защото ме интересуват другите гледни точки.
За скоростта на Mono имам нагледни наблюдения, как Tekla.exe работи в пъти по-бавно, което според мен се дължи на 1 обективен факт - MS .Net използва изключително Win Api, понеже не е предвиден за работа с други OS, а Mono се старае да си е "самодостатъчно" и да използва .net методи за възможно най-много неща, което няма как да не се отрази негативно.
Не твърдя, че .net е бавен (в интерес на истината, съвсем скромно мога да твърдя, че Tekla е сред най-оперативните модули в родината).Твърдя, че Microsoft .Net проект се нуждае от прилична преработка, за да работи правилно под mono. Може би дори от цялостно пренаписване (включително за Windows среда). В същото време mono се пише на база (цитирам) "зле описана документация" на MS .Net и изостава прилично. Липсват някои ключови елементи, поради които съм постигнал текущите резултати. Освен това, практически всеки съвременен компютър предлага >1 ядра, а нито MS .Net, нито Mono .Net предлагат богат избор от thread-safe структури (сиреч и на .Net трябва аз да си ги пиша ...).
С 2 думи - пренаписване си трябва, а Qt предлага някои ценни неща (например скорощна поддръжка на OpenGL ускорение за 2D графиката, което ще внесе допълнително бързодействие), които в .Net (особено Mono) не се планират.
Преход към web съм обмислял (особено при идването на browser-базирана OS), но трудно ще се постигне задоволителна производителност в какъвто и да е по-сериозен обект. Не е невъзможно, но виждам повече смисъл да се изгради UnrealLinux дистрибуция, от колкото да се влагат усилия в оптимизирането на Web страница.
А колкото до манията (мда, отива към мания) ми за бягане от Windows среда - все още ме гони дълбоката носталгия от времето, когато Sale, Tel, Service (и не само) изискваха просто работещ компюър за да работят, при това в среда, значително по-недостъпна за потребителски намеси. На страна оставяме и необходимите 200-300лв за операционна система (
От друга страна, ако цялостното решение е да се придържаме към Windows, нямам обективна причина да пиша втори път същия модул, но има неща, които бих пре/до/разработил и с оглед "бъдещето" - крайно време е да зарежа .Net 2.0, който рано или късно ще бъде изоставен.
Поне така виждам нещата аз. Темата е поставена защото ме интересуват другите гледни точки.
Моля ви, като прочетете тема пишете по едно мнение да не ви търся по icq/телефон после ...
Re: Събирам мнения
Не е зле като вариянт...
Re: Събирам мнения
Идеята "порастна" междувременно и в момента съм отворил http://unrealsoft.net/forum/viewtopic.php?t=3357. Естествено, "едното не изключва другото", но е по-добре да започна "от голямото", ако изобщо се реши да се започва нещо.
Моля ви, като прочетете тема пишете по едно мнение да не ви търся по icq/телефон после ...